teisipäev, 7. oktoober 2008

Lòunasòòk lasteaias


Tàna sòi Bella esimest korda lasteaias.Nàppasin menùù ka kaasa.Siin siis tànane menùù:
Bio riis vòiga
Kanapraad
Toores kòògivili
Hooaja puuvili
Mineraalvesi ja sai
Vahepala:puding(selle sain koju kaasa, kuna ta ei jàànud magama sinna)

Homne:
Kòògivilja pùree pastaga
Keedusink
Kartulipùree
Hooaja puuvili
Mineraalvesi ja mitmevilja sai
Vahepala:Sai ja shokolaad

Kasvataja ùtles, et riisi sòi kòik korralikult àra, aga kana juba enam ei làinud.Noh arvestades, kui vàike sòòja ta on, siis ma ei imestagi.Puuviljaks olid viinamarjad ja neid oli ta àra sòònud terve kobara.Seda juba usun, kodus sòòb ta neid ka alati suurima hea meelega.
Ja siis ùtles kastaja, Teie laps sòòb ise?!Kas ta kodus ka niimoodi ise sòòb?!
No comoon, kolme aastane laps.
Jah, ega ma ei saa aru ja ei hakkagi aru saama vanematest, kes oma lapsi(ma ei pea silmas sùlelapsi),
jàrjekindlalt sòòdavad.Kuskilt maalt ju peab laps ise hakkama òppima.Kui laps on juba vòimeline luskikat kàes hoidma ja seda suupoole viima, siis las ta harjutab, ùkspàev on ju lòpuks kàsi kindel.Kus on probleem?Et mitte koristada, et àkki sòòb nii rohkem, kiiremini, ei taha et laps areneks ja beebieast vàlja kasvaks.......miks???!!?Kas keegi teab?Ma olen selle ùle palju mòelnud.Eriti kui nàen kohvikus 4-5 aastast last, kellele ema kòik imepisikeseks tùkeldab ja siis suhu topib.Terve taldriku.No ja kui mòni enne kooliminekut joob lutipudelist piima ja kùpsise soga...............mu mòistus saab otsa just seal:S
Ja mis...me kodus anname lapsele ùldse kanakoiva kàtte, las sòòb ja naudib:D

Huvipàrast kùsin, mis teil lasteaias sòògikorra hind tuleb?Meil siin on vaja alati enne sòòmist see buono karpi panna ja selle hind on 4 eurot.

aaa..ja Mari tahtis teada hommikurutiinist.Meie àrkame kòik kell 7.30 mehe jubeda telefonihelina peale(arvatavasti terve maja), siis vannituppa, nii mina, kui laps.Kammime, peseme hambaid, pissime.Siis kòòki, minule on siis mees juba kohvi teinud, lapsele annan jogurti, chocopopsi piimaga vòi crakkerid nutellaga ninaette ja ise hakkan mukkima.Kottis silmaalustega.
Aga muidu ma kodust vàlja ei làhe:).Siis riidesse panema mòlemad.Mees làheb vahepeal àra ja meie vàljume uksest kell 8.20-8.25.Kiiresti onju?!Algul ei làinud nii kàhku, aga nùùd on mul juba kòik liigutused làbi mòeldud ja ei jokuta minutitki niisama:D

8 kommentaari:

Reine ütles ...

kui ma hakkasin siin itaalias ühte kaheaastast, kohe-kohe kolmest tüdrukut, siis ema andis talle veel õhtuti korra rinnapiimagi :) :)
Muidu ka peale kolmeseks saamist käis ikka ringi oma lutipudeliga..ema tegi sinna lahustuvat kummeliteed, et laps mürgeldama ei hakkaks (ehk siis rahustava effektiga) üldsegi kõik joogid said tal lutipudelist joodud...kuigi, ta oli täiesti võimeline tassist jooma.
Lutist ülesaamine oli tal käkitegu: ta oli juba üks kuu kolmene olnud, kui jõulud saabusid ja ema saatis kõik lutid jõuluvanale, kes saadab need "aafrika lastele, kellele ka lutte vaja on"... aga noh..laps oli siiski kolmene :) :)
mis puutub väljas söömisesse kui lapsele kõik ette lõigatakse....mu ämm tükib seda mu abikaasalegi vahepeal tegema!!!! Kujutad pilti???
Aga mis puutub väikestesse lastesse, siis ma alati mõtlesin, et vanemad söödavad väikseid lapsi just selle, et mitte riideid määrida, mis ei ole tõsi. Kui ma siin seda tüdrukut hoidsin, siis ta riideid vahetati kolm korda päevas. Rääkimata vannist, mida ma pidin iga päev tegema- juuksed ülepäeviti (jah, talle eriti ei meeldinud juuksepesu :) )
Minu meelest Bella on igati tubli ja teebki silmad teistele samavanustele ette ;)

AnnuMannu ütles ...

Meil siin on kuumaks mingi 71 euri ja siis sòògitalongid vaja eraldi osta.Aga jah, seda teame juba ammu, et igasugune vòòrutamine(lutt, lutipudel, màhkmed) siin popp ei ole.Vòetaks ikka vàga rahuòlikult:D.Kolmestel on ikka veel paljudel màhkud all, vàhemalt òòsel kindlasti.

Ruudi ütles ...

Öösel on mähkmed ka viiestel!!
See aeglane võõrutamine on vist ka sellest, et tahetakse võimalikult kaua, et lapsed beebid oleks. Pärast juhtubki nii,e t ka 35ene elab veel mamma juures ja ei kavatsegi välja kolida ( Kristel just kirjtuas sel teemal).

Mu sõbranna kahene seevastu läks sõime ja kästi bodide asemel maikd ja trussikud panna kuna rühmas pidid paar tükki juba potil käima. Teised pidi hakkama ahvima :) ja ka sie hakkama käima. Lootust on, ühesõnaga.
Muuseas seal rohelises arstiraamatus (või mis ta ongi) on promemoria 18 kuusele, kui minna arsti juurde ülevaatusele siis arst peaks potitamisest rääkima.Ootan põnevusega :)
Minu oma "sööb" ka ise ja sööta ei lase. Tihti keerab lusika liiga vara kummuli ning jogurtirida on põrandani.. aga nohh, pole hullu :)
Sõimes söödetakse, peangi taas neile meelde tuletama, et nad ei söödaks! Ja nokaga tassi peaks ka ära korjama, las joodavad klaasist, saab ise hakkama ka sellega nüüdseks.

Suusi ütles ...

Meil pole ka mingit eraldi söögimaksu, a noh, me maksame niigi juba hingehinda 300 euri kuus, 50 sellest on väidetavalt söögi eest.
Siin jah ei võõrutata suurt kedagi enne kui ise just ei võõrdu. Puhtkogemata avastasin et Triinule pannakse lasteaias lõunaune ajaks mähe! Olid vist unustanud ära võtta ja tuli koju mähe püksis. Laps on pool aastat mähkmevaba, a näe, ikka nad ei usu. Muidugi ei ole ta sinna mähkmesse kordagi midagi teinud.

mermaid ütles ...

Kas teil on mähkmed lasteaia poolt?

annu ütles ...

Vot ei tea.Ma arvan, et Mari teab paremini.Miskipàrast arvan, et on jah.Mille eest sa siis maksad nii suure hunniku raha, kui sedagi ei saa:D

lagrits ütles ...

Ma arvan, et peamiseks põhjuseks on ikka lapsevanemate laiskus ja mugavus (või siis ka elutempo) - ei ole lihtsalt kannatust või aega, et järjekindlalt harjutada. Lihtsam on lutipudel kätte anda kui mitu kuud järjest viis korda päevas märga pluusi vahetada. Lihtsam on mähe vahetada kui viiel erineval moel last potile meelitada.

Aga itaalia mammad vist ongi võrreldes eestlastega rohkem "poputajad"?

Ja lapsed on nii erinevad - kui esimesega läks igasuguste asjade õppimine-õpetamine kuidagi lihtsalt ja iseenesest, siis praeguse väänikuga näib mulle see "itaalia stiil" paratamatu :)

Mulle meenus oma lapsepõlvest, et kui ma teisi asju sõin ilmselt juba väga varakult ise, siis kiluvõileiva lõikas ema mulle ka algkooli ajal veel kuubikuteks. See oli mingi imelik rituaal - keedumuna kõrvale süüa kuubikuteks lõigatud kiluleiba. Peaks proovima, kas see maitseks praegu ka kuidagi erilisemalt, ainult et siin ei müüda kahjuks "roiskunud" prügikalu. Ainult marineeritud on, hirmus äädikased.

AnnuMannu ütles ...

On jah vist rohkem poputajad.Kuigi see pole nagu ka pàris poputamine, see pigem on nagu laste arnemise taunimine.Sellest ma aru ei saagi, kas siis pole mitte pònev vaadata, kuidas laps areneb iga pàevaga, milleks seda pidurdada.....ei tea.