kolmapäev, 8. oktoober 2008

Hommikune jalutuskàik ja eilne supikòòk






Ilmad on nii ilusad.Hommikul 8st pàike juba vàljas ja mònusalt soe.Selline ilus sùgis, mis teeb meele ròòmsaks.

Eile kàisime tàdi Riina juures sòòmas.Meile oli valmistatud borsi suppi, keedekartulit ja vorstikastet.Bella sòi àra kolm taldrikutàit suppi!Supp on ùldse viimase poolaasta lemmik sòòk.Sobivad kòik, punased, pùreesupid ja tàitsa tavalised kòògivilja omad.Vorstikastet sòin vist viimati koolis:D.Loomulikult lòime veinile pàkad silma ja pàrast istusime vàljas kiivide all ja limpsisime limoncellot.Bella jài mul sùles vaikselt magama:).Mònus oli, òhtu oli parajalt soe, et veel vàljas istuda.Tuleb viimast vòtta:)

No ja ma siis ikka kirjutan oma kokandus ùllitisest ka, mis ma nagu kùlakostiks kaasa tegin.Aitàh siinkohal Mermaidile, kelle blogist(pildist) ma idee sain.Nimelt vòtsin hunniku kartulied.Pesin àra ja panin ùkshaaval fooliumisse.Tegelt ma mààrisin nad Eestist ostetud grillòliga kokku ja panin natuke kartulimaitseainet ka, aga olen kindel, et ilma, vòi oliiviòliga mààrides on tulemus sama hea.Peale tegin sùgava ristilòike ja panin mingi 250°-ga ahju.Suured kartulid on tegelt vist vàhe paremad, aga mul olid sellised ùsna vàiksed ja sobisid ka.Samalajal praadisin natuke salsicciat(hakkvorst, toorvorst, hakkliha).Isegi ilma lihata on kindlasti vàga hea ja ma panin seda nagunii vàhekene, sest katulid olid vàikesed.Siis riivisin porgandi ja segasin majoneesi ja kreeka jogurtiga(et liiga majoneesine ja rammus poleks).Kui kartulid pehmed pistsin luskikaga kòigepealt natuke liha sisse ja peale panin suurema portsu salatit.Oligi kòik.Tulemus oli mega hea!Vahelduseks tavalistele ahjukartulitele nàiteks.Ja seda vòiks teha muidugi miljonil erineval moel.See mis kapis on sobib:)





Tàiendus:Tàna oli tùdruk esimest korda nutma hakanud.Seda siis sòògi ajal, vahetult enne kui ma jàrgi làksin.Aga kasvataja ùtles, et ta on kindel, et kòrval istuv poiss nàpistas/lòi teda.Ja seda kahel korral.Ta ùtles, et oli ta sùlle vòtnud, natuke hellitanud ja kòik oli korras, hakkas uuesti sòòma.Natukese aja pàrast oli jàlle nutma hakanud ja siis uuesti teda lohutanud ja kòik korras.Kui ma jàrgi làksin oli ta nagu ikka selline ròòmus.Ta pika jonniga meil pole kunagi olnud ka ja tundes oma last, olen kindel, et ta ei hakanud tùhja koha pealt, pasta kausi taga minust puudust tundma.Olen pàris kindel, et see nò.lauakaaslane teda kiusas, kui kasvatajagi seda arvas.Ju on ennegi siis probleeme neil seal olnud:(.No need laseteaia mured ja ròòmud, mis teha.

Selle pildi tegin kiiruga ja salaja ukse pealt.Isabella nàgi emmet!

6 kommentaari:

Maarja ütles ...

See kartuliidee mulle meeldib. Proovin ka mõnipäev järgi (või peab ütlema järele??)

mermaid ütles ...

Heheee.. et jacket potatot tegid :D
See on siinakandis ainus, mida odavates kohtades syya synnib.

Bella mantel on lahe. Mulle meeldivad sellised villased mantlid. Sel aastal kahjuks osta ei saa, sest eelmise aasta oma läheb veel selga :D

Muideks, kus te nööbi panite?

annu ütles ...

Ikka sa oma prillide tagant panid tàhele jah?Taskus on.Mul oli juba seelik seljas, kui avastasin, et ùks nòòp oli àra tulnud ja mul oli meelest làinud.Vahet pole, pàrast òmblen tagasi.Meil see ka eelmisest aastast, enne keerasime kàised sisse paari òmblusega, see aasta on tàpselt paras:)
Jàrgi-jàrele....ma ei teagi.Mul oli kunagi eesti keel koolis 2!Aga ma ise pakuks jàrele:D

mermaid ütles ...

Osaaa.. kas teil selline suur söögisaal. kus kõik lasteaialapsed korraga söövad?
Palju teil yldse lasteaias lapsi on?

* Mina oleks ka öelnud, et "järgi".

AnnuMannu ütles ...

Suur on jah.Kolm rùhma sòòvad korraga.Lapsi on tegelikult ju palju rohkem, aga sòòmise ajaks viiakse suurem osa koju.Ma arvan, et lòunasòògil on neid nii 25 ringis kokku, oleneb muidugi pàevast.

mermaid ütles ...

Väga lahe on nähe, kui erinevad on lasteaiad erinevates riikides.