neljapäev, 13. märts 2008

Leib:)

Lòpuks vòtsin mina ka selle leivateo kàsile.Kòigepealt otsisin netist ùlesse ùhe kòige làhemal asuva NaturaSi poe.See asus Alessandrias ja kui ma poleks netist aadressi otsinud, ei oleks seda poodi vist kunagi ùlesse leidnud.Koht oli tàitsa absurdne.Mingite suurte elumajade vahel, ainuke pood ùldse.Sealt ostsin siis paar pakki rukkijahu ja muuseas ka kohupiima.Venelaste poest sain keefiri.Kòik muu vajalik on meil endal poodides olemas.Jàrgisin pòhiliselt Mari(http://ruudolf.blogspot.com/2006_11_01_archive.html) òpetust ja natuke tegin ka sisetunde jàrgi.Koguseid tàpselt ei mòòtnud, aga enam-vàhem tean, mida, kui palju.Juuretise tegin òhtul valmis ja jàtsin seisma sooja, kuni jàrgmise pàev òhtuni.Siis tegin taina.Jahu lisasin umbes pool kilosest pakist, natuke isegi vàhem.Kuna ma olen lugenud, et esimesed korrad làhevad nagunii tuksi, siis ei raatsinud liiga palju nahka keerata.Ja peale selle oli mul kodus terve pàts làti leiba, mille venelaste poest ostsin.Taina jàtsin terveks òòks kerkima, kuna òhtul hilja oli ta ùsna vàhe kerkinud ja tundus mòtetu sellist plònni ahju panna.Kerkida lasen alati ahjus, mida iganes ma ei kùpsetaks.Tavaliselt lasen ahjul ennem paar minutit hàsti madala temperatuuril soojeneda ja siis lùlitan vàlja.Kui panen ka lambi sees pòlema, siis hoiab kasvòi hommikuni parajalt sooja.Niiet taina kergitamiseks just sobiv koht.Hommikuks oli juba parajalt kerkinud, niiet sai kùpsetama hakata.Tegin nii nagui kàstud, pool tundi 175° ja peale seda tòstsin 200° peale.Kokku vist kùpses mingi poolteist tundi.Siis tundus parajalt kròbe ja koorik oli juba pàris tume.Mul ei olnud tegelikult mingeid lootusi, aga pean ùtlema, et tuli pàris hàsti vàlja.Leiva maitse on tàitsa olemas:)Ainuke asi, millega natuke puusse panin, on liigne suhkur ja sool.Natuke nagu liiga vànge magus-soolane maitse.Aga mònus pehme tuli kùll.Jàrgmine kord teen muidugi poole suurema leiva ka, et jaguks ikka tùkiks ajaks.Juuretist vòtsin ka jàrgmiseks korraks, et ehk siis jàrgmine kord on natuke lihtsam ka see protseduur.Seemneid ei kasutanud va. kòòmneid muidugi.

Pilti tegin juuretisest, alles kerkimata tainast ja lòpptulemusest muidugi:)

1 kommentaar:

Maarja ütles ...

see viimane pilt on nii ilus. me käisime täna ökopoes rukkijahu ostmas, ja homme panen taigna kerkima.