kolmapäev, 5. september 2007

Dr.Lesley Haslam

On meie pediaater.Ja tema arvas tàna, et laps kasvab meil liiga vàhe.Kaal on veebruarist saadik olnud ùks.Tegelikult suvel isegi oli mònisada gramm rohkem, kui praegu.Eks see vòib ka oleneda, mis just enne arstile minkut sòònud on, aga fakt on see, et kaalu juurde tulnud pole grammigi.Pikkust natuke ikka on tulnud, aga kòhnake on ta kùll, mitte just vàga kòhna, aga rasvavolidikesi pole tal tòesti.Niiet nùùd kirjutas arst vàlja kuu ajalise ravikuuri, mis nàeb ette raua tilkasid ja mingeid tilkasid, mis isu tòstavad:(.Mulle tegelt ei meeldi sellised asjad, aga ega ma arstist vast targem ka pole ja teiste laste kòrval on meie oma tòesti nagu pòial-liisi.Kuu aja pàrast siis pidi vaatama , mis muutunud on ja mis edasi teha, kui peaks vajadust olema.Pean ka kindlalt selle piima joomise kàtte vòtma.Usun, et kui seda talle ikka jàrjepidevusega pakkuda, siis harjub jooma ka.Selles tunnistan tàiesti oma sùùd.Vesi on kùll hea juua, aga piimast saab laps kasvamiseks palju vajalikku.Niiet enne potil kàimist tuleb laps piima jooma panna:)

9 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kui pisike ta sul siis on? Ega sa àkki teda eesti lastega vòrdle? Eriti selles eas on eestis lapsed ikka veel nagu notsud, pàrast jààvad kyll kòhnemaks. Itaallased on alguses ikka palju pisemad. Pildi pealt ta kyll nyyd liiga kòhna ei tundu.

Kui ta sul paljast piima ei taha, siis ma triinule teen sellist pool piima -pool jogurtit mixi, tuleb selline milkshake vòi vedel jogurt. See làheb hàsti peale.

A miks talle rauda mààrati? kas tegid vereanalyysi ja nàitas rauapuudust? ma lihtsalt imestan, et kuidas tal rauapuudus on kui piima ei joo, sest nii vàikestel on tavaliselt liigne piimajoomine see mis rauapuudust tekitab. Liigne piim ei lase raual organismi imenduda. Et kui tal tòesti on rauapuudus, ega sa siis ei saagi vàga piimaga liialdada. Mu òe lapsel oli rauapuudus ja lubati kòigest 300ml piimatooteid (piim ja jogurt siis, vòi ja juust ei làhe arvesse) pàevas.

AnnuMannu ütles ...

Ei tehtud mingit analùùsi.Ise ka mòtlesin, muidugi hiljem, et miks see raud asjasse puutub.Kuigi ta on pisike, pole ta haige ja mingi rauapuuduse all ei paista ka kannatavat.Sellised asjad tulevad ju muidugi siis alles pàhe, kui arsti juurest làinud oled.No vot nùùd ei tea, kas siis àkki selle isutekitajaga koos peabki teda vòtma tavaliselt vòi mis.Piimatooteid ta tegelikult ju sòòb, seda ma ka arstile rààkisin.Hommikuks teen tavaliselt manna- vòi hirsiputru, alati piimaga.Ja neid fruttoloid ja muid jogurteid sòòb kohe suure isuga.Ma ise olen kindel, et piimatooteid sòòb ta piisavalt.Lihtsalt olen mòelnud, et selle suure veejoomise asemel vòiks vàhemalt pool sellest piimaga asendada.Ehk siis pole seda liiga palju,ega ka vàhe.Mine pùùa nùùd kinni, kas arst on rumal, vòi peabki seda rauda koos isutekitajaga tarbima....Ma tegelt teda eriti ei vòrdle teiste lastega, sest tean, et see on eriti mòtetu tegevus, aga jah eesti vàgilaste kòrval oli mu oma vàga mannetu.Ja kaalub ta tànasega siis 9700g, mis on tegelikult pea 2 aastase lapse kohta isegi siin vist vàhe:(

Anonüümne ütles ...

ma vaatasin mingist euroopa kasvugraafikust, et 2 aastased tydrukud on normi piirides 9-15kg, keskmine on 11,5kg ja alla 8kg alakaaluline. Itaalia graafikud peaksid isegi vàiksemat kaalu lubama. Kui ta on lyhike ka, siis ta alakaaluline nyyd kyll ju ei ole. Ja ta pole ju tegelt veel 2negi.
On ta siis viletsa isuga? Kui ta piimatooteid ikkagi sòòb, siis minu arvates pole niivàga seda piima vaja toppida. Pàris palju on vàikeseid lapsi kes ròòska piima ei joo. ma annaks vee asemel mahla, muidugi ainult head tàismahla. nàiteks spremuta, òunamahla leiab vist ka head. See annab kaloreid, vitamiine ka ja c-vitamiin aitab raual imenduda.

AnnuMannu ütles ...

Ise olen siin terve pàev selle ùle mòelnud ja ma ei taha kùll talle mingit jama sisse andma hakata, kui vàhemalt mu enda arvates mingit pòhjust pole.Ma ju nàen, et ta sòòb hàsti.Sòòb praktiliselt kòike.Viimastel pàevadel on mul isegi ùle juba hakanud viskama see UUA ja SUUA, mis siis tàhendab juua ja sùùa.Hommikust òhtuni ripub kùlmkapi ukse kùljes.Ma ei tea kui see veel rohkem sòòma hakkab, siis sòòb meid paljaks.Nii kui keegi kòòki làheb, siis jookseb juba kisaga jàrele.Vanasti oli kass selline nùùd on laps ka.Toidu suhtes on ehk veidi valivam, kui mòni tubli eesti laps, kes sòòb ka haput kurki, aga neid asju mida ta ùldse ei taha on ikka imevàhe.Ma nùùd kavatsen teda natuke rohkem nuumata, samas muidugi heade toitvate asjadega ja enne arstile minekut teen talle carbonarat, sest seda sòòb ta ùksi tàpselt sama suure portsu kui mina:)

Ruudi ütles ...

Ma pole kùll mingi ekspert, aga jahh see raua andmine ilma eelneva analùùsita mulle eriti ei meeldiks. Ja mis isu tòstja? ( oleksid pidanud tàpselt uurima, ka raua kohta, aga tean jahh, et vahest kohe ei tule nagu selle pealegi).
Ning kui lapsel on rauapuudus, siis on ta ka haige, sest ilma rauata on organist nòrk ja perekoolis on raseduse teema all pikk jutt rauast ja kui kahjulik on raud, kui teda liiga palju vòtta...
Kas sa arstile tagasi ei saa helistada ja tàpsemalt jàrgi uurida? Mis pòhjusel ta just rauda kirjutas ja seda isu tòstjat, kui sul lapsel isu on hea ( àkki tal on mingi meditsiiniline pòhjus, mida me lihtlabased emmed ei tea)...

AnnuMannu ütles ...

Pòhimòtteliselt saab kùll helistada ja ma kaalun ka seda teha.Kauigi eile mehega juba otsustasuime, et me ei hakka andma talle midagi.Ega mulle selline sahkerdamine ka ei meeldi, aga mulle tundub kùll et ta jube kergekàeliselt kirjutas selle asja vàlja.Ilma pòhjuseta.Samas sòbranna laps oli ka peale 9ndat kuud kasvus seisma jàànud ja nii paar aastat.Temagi andis mingi aeg neid isutekitajaid.Pidavat mingi toidulisad pòhimòtteliselt olema ja lihasmassi kasvatama vòi midagi taolist.Ainuke vahe selles, et tema lapsel tòesti polnud ja pole praegugi sòògiisu.Meie omal sòògiisuga probleemi kindlasti pole.Ma kardan, et kui ma seda kuuajalist kuuri nùùd làbi ei tee ja laps piisavalt ei kasva, siis ei tea mis arst jàrgmine kuu ette vòtta kavatseb.Issand...ma pole nii kahe vahel vist kunagi olnud:(

Anonüümne ütles ...

No ega arst ei saa ju ometi eeldada, et laps kes aastasest saadik juurde vòtnud pole, nyyd yhe kuuga kòik tasa teeb. Hea on kui ta paarsada grammi rohkem kaalub kui viimane kord. Enne arstile minekut sòòdagi lapsel kòht korralikult tàis ja ongi need grammid juures. Pikkust nii vàikese ajaga niikuinii ei tule. Vàga paljud lapsed ei vòta teisel eluaastal suurt midagi juurde, eriti kui aastaselt olid normaalkaalus ja kui ta aastaselt oli 9700 ja veel lyhike ka, no siis ta oli ju lausa pontsik. Triinu on pàris pikk ja kaalus igal juhul vàhem.
Mina kah ikka prooviks algul niisama nuumata ja kui ikka kaalu ja pikkust ei tule, siis peaks hoopis uurima hakkama. Mis mòte on lapsele isutòstjat mààrata kui isuga probleeme pole.
Nii, et ikka pudru sisse vòid ja kui teed koorega pastakastet, siis ikka see kòige rammusam, juurikatele alati òli jne. Lastel ju ònneks kolsterooliprobleemi ei ole, pigem vastupidi, neil rasvasid normaalseks arenguks just vaja.

Monica ütles ...

Mu oma vapsee allavõtnud... mais viimati käisime arstil ja siis oli 10,6 ja 82 cm , nüüd kaalusin ja on 10 kg täpselt ja 90 cm.... eks vaatab kui oktoobris arstile lähme mis ta ütleb , aga talle tavaliselt kõik normaalne nii et ....

Monica ütles ...

ups...panin mööda...11 kilo on ta ...