teisipäev, 6. november 2007

Umbria





Seal kàisime me eelmisel nàdalal.Kuna mehel oli pisike puhkus, kui nii vòib òelda, siis ònnestus meil seal lòpuks àra kàia.Oleme muidugi varem ka kàinud, aga viimased paar aastat pole jòudnud kahjuks.Olime mòne pàevakese siis àia juures, kes elab Appenninide vahel vàikeses kùlakeses.Vahel on mònus korraks kuhugi ilusasse ja vaiksesse kohta minna ja kopsud vàrske òhuga tàita.Minu puhul aga mitte rohkem kui nàdal.Siis tahab hing juba linna mùra ja kòiki mugavusi mis linnas elamisega kaasas kàivad.Ilm oli super ilus ja soe.Aias kasvasid kòikvòimalikud kòògiviljad ja isegi maasikad?!Sellist muljet kùll polnud, et juba november oleks.
Sinna sòitsime òòsel, kuna kòigi eelduste kohaselt oleks laps pidanud magama ja reis lahedalt minema.Aga vòta nàpust.Kell kaks òòsel àrkas laps ùles ja sahmis kella viieni, nagu oleks òò ja pàev sassi làinud.Muidu oli kòik ok, kuna òòsel ònneks pole mingit liiklust ja saab kiiresti kohale.Tagasitulekut ma ei taha pikalt meenutadagi.Mul làheb siiamaani muda keema , kui mòtlen.Kokkuvòttes kestis reis 13 tundi, millest 5 istusime ummikus.Niiet momendil on maailmas ùks linn, mida ma tàiega vihkan Firenze!!!Uuuuuhhhhhh..........kuidas ma ei taha sinna kanti enam mònda aega sattuda.Laps pidas ennast hàsti ùleval, olenemata olukorrast.Mina mitte:DMa arvan, et ma olen hullem kui mòni sitsiilia vanamutt...........mingi hetk viskas kopsu ikka nii ùle maksa, et tahsin autost vàlja minna ja màest alla hùpata.Ja jumala tòsiselt mòtlesin see hetk.Niiet praegu on kaugeim koht, kuhu ma nòus oleks sòitma Milano ja sinnagi rongiga.Aga noh muidu oli ju tore ja veel toredam on jàlle kodus olla.

4 kommentaari:

Emanuele&Raine ütles ...

hahaa... kas see oli pühapäeva, kui te tagasi sõitsite? Sest pühapäeval, kui me Pugliast tagasi koju sõitsime, kuulsime Isoradiost, et Firenze lähedal on ummikud. Meil läks edasi-tagasi minekuks 8 ja pool tundi- 1000 km :

AnnuMannu ütles ...

Tàpselt nii see oli.Te saite ikka vàga kiiresti sòidetud:)

Ruudi ütles ...

pealkiri oli paljulubav.. ja siis Umbriast oli juttu üks lause :D
Kas see eelmine õlitegemise postitus käib ka Umbria alla tegelt?

Tonil on ka sõber, kel endal oliivipuud ja iga aasta ostame tema käest 10 liitrit õli kogu aastaks.. Nüüd siis nägin ka ära kuidas pressimine käib ( oliivipuude oliividest koorimist olen juba näinud)

AnnuMannu ütles ...

ytfykkabJah see òli tegemine kàib ka sinna alla jah:D.Kuule ega ma pikalt ei oska tòesti kirjutada Umbriast.Ainuke suur vahe oli aksent, mis on hoopis testsugune ja peale paari tundi hakkab nàrvidele kàima.Sinki lòigatakse kàsitsi, niiet viilud on hàsti jàmedad ja sai on kòva koorikuga, nagu kivi.Muidu vàga maistev.Pòhimòtteliselt ei nàinud seal kùlas peale lammaste ja muude pudulojuste suurt midagi.Aega napib alati, muidu oleks pikema tiiru kuskil ilusas linnas teinud:)Aga seda siis ehk nelja viie aasta pàrast, praeguseks sai limiit mul tàis:D
Ja oliive kasvatab mul ài ka, niiet òli on meil alati otse Umbriast:P