esmaspäev, 27. august 2007

Magama jààmine ja potitamine

Sedasi jài tibu tàna tàitsa ise tuttu:)

Siin olid mingid igavad multikad.
Selline suur uni tuli Eestis peale mereààres mòllamist.

Tàna oli esimene kord ùldse, kui Isabella oma voodis tàiesti iseseisvalt magama jài.Iseseisvalt selles mòttes, et ma panin ta voodisse ja ise lahkusin toast.Siiani olen ma kòrvale pikutanud ja tema siis tavaliselt nàpib mind làbi vòre ja jààb magama.Ma ei saa ka òelda, et ta ennem poleks pàris ise magama jàànud, kuna ma millegipàrast polnud seda proovimudki?!Tàna tekkis kindel soov laps voodisse panna ja ja vaadata kuidas làheb.Natuke piuksus kùll, umbes kolm minutit ehk ja ma paar kord ukse pealt ikka sosistasin et tuttu tuleb jààda.Sai aru....ja jàigi.Niiet kòik on enda kàttevòtmise asi, lapsed on tublid ja harjuvad kiiresti.Tàna òhtul proovin samamoodi toimida, ehk ònnestub taas.Kuna nùùd magab laps ilusti terve òò, siis on mul isegi làhemas tulevikus plaan talle uus voodi osta, kuhu ta siis saaks ise minna ja vàlja tulla ja ehk isegi pàris oma tuppa panna.See siis natuke edaspidi.
Peale imetamisega lòpetamist on olnud pàris mitu naljakat seika, kus laps sòna otseses mòttes on jala pealt àra kukkunud ja suvalises kohas magama jàànud.Imetamise ajal ei saanud unistadagi sellisest asjast, siis oli raudreegel voodi, isegi sùles juhtus seda vast paar korda suure hàdaga.Kahjuks mul kòigist kordadest pilti pole, aga nàiteks jàia ta esimest korda magama teleka ees istudes, pea norgus, kuni lihtsalt vajus kùlili:).Siis mitu korda diivanil pikutades ja multikaid vaadates.Ju olid jamad multikad:P.
Nùùd on mul jàrgmine kindel ùlesanne lòpuks laps potile saada.Kui laps oli aastane, siis ònnestus mul mitu sirtsutamist kinni pùùda ja olin juba vàga uhke oma lapse ùle, et nii vara potitama hakkab.Siis aga juhtus midagi, mis kestab siiani, et potti ei sallita enam silmaotsaski.Ma ei saa talle potti nàidatagi, kui juba kisa lahti làheb ja minema jookseb.Ma ei ole teda vàgisi sinna vàga kunagi surunud, niiet ei tea millest selline vastumeelsus:S.Kodus ootavad kaks potti, ùks Eestist vanaemalt saadud muusikaga lausa, aga ei midagi.Ei taha potile ja kòik.Ma tean, et peab ikkagi jàrjekindel olema, kuid mitte liiga pealetùkkiv, aga praegu tundub kùll nii lootusetu olukord.Ehk mòni targem oskab isegi nòu anda selles osas:)Mitte ei tahaks et laps kolme aastaselt veel pampersitega kàiks.

7 kommentaari:

Ruudi ütles ...

p.s. Itaalias on ka kolmeseid, kes ei käi! Ma olen ka üht poissi hoidnud, kes ööseks pani ka kuue aastaselt veel pampersi!!!
Aga tubli Annumannu, et tibina saad ise voodi ( mul on vist veel vara loota).. ja küll see potitamine ka tuleb!

AnnuMannu ütles ...

No Anita on veel jah vàike, meil sel ajal magas alles minu kaisus.Kolme kuuselt umbes ònnestus oma voodisse saada ja siis ka ainult tissi otsas enne magama pannes:)Ja kui rààkida lastest kes kolmeselt veel potil ei kàis, siis vòi nàiteks tuua ùhe siinse koolipoisi(10a.) kes enne kooliminekut veel lutipudelist piima kùpsistega joob niiet....pampers on tàitsa sùùtu asi selle kòrval ma leian.

Anonüümne ütles ...

Ma kasutan Triinuga hoopis seda suure poti peale pandavat tite prill-lauda. Vàikse potiga ònnestus kuni selle ajani kui hakkas kàima, nyyd paneb sealt lihtsalt kohe jooksu. A suurelt potilt ju minema ei saa...
Algul tegin talle niisama suure poti huvitavaks, viskasime vetsupaberit meetrite viisi potti ja lasime siis veega alla. Siis panin ta mingi hetk sinna istuma, ise muidugi samal ajal òhinaga rààkisin kui vinge vàrk see potil istumine on. Ema leidis mul Eestist sellise mònusa pehme prill-laua, siit ma leidsin ainult mingi kòva ja sellega làksid minu arvates Triinul jalad krampi. Nyyd on seis selline, et ei saa teda sealt potilt àra. Ta on suur raamatufànn ja meil vetsus spetsiaal ainutlpotilvaatamiseraamatud. Nii, et see pool meil toimib, mis aga ei toimi on see potti tegemine. Ta vòib seal ka 20 min istuda ja ei tee midagi, nii kui màhku alla panen, làheb nurka ja kakab.

AnnuMannu ütles ...

Ega nii kiiret muidugi pole, loodan vàhemalt, et enne lasteaeda minekut selle asja selgeks saame:)Ja seda poti peale pandavat prill-lauda olen ka ise kaalunud, kuna rààkisin just ùhe sòbrannaga, kellel laps samamoodi vihkas pisikest potti ja hakkas ilusti kàima suurel potil.Sinna muidugi tuleb teda aidata aga kui laps oskab ette hoiatada, et midagi tuleb, siis on see tàitsa ideaalne variant mu meelest.Niiet jàrgmine ost on prill-laud:P

Mari ütles ...

Siin on lasteaed täis 4-5 aastaseid mähkudega lapsi :)

Meil aitasid järjepideva potitamise ja pideva rääkimise (pissi tuleb potti teha) kõrval ka märjaks jäävad pampersid. Väga mugav leiutis potitreeninguks. Kui päeval kuivaks jäi, siis panin ööseks ka need ja väga kiiresti hakkasid need hommikul kuivad olema, sest ebamugav ju märjalt olla.
Aga kogu selle võimlemise juures oli ikkagi alles 2a3k täiesti mähkuvaba.

P.S Ma tegin ka kunagi postituse imelikest magamiskohtadest http://randveer.blogspot.com/2007/01/jalutamised-ja-pevauned.html

AnnuMannu ütles ...

Vaatasin ùle selle viimase lingi ja see on uskumatu, kus ja kuidas lapsed vòivad magama jààda:D

Anonüümne ütles ...

potitamisest nii palju, et ka meie poja ei armastanud potil käia (1.7 a). siis aga lugesin kusagilt, et pott tuleb lõbusaks teha. ostsin siis kahe poti jaoks kiisuga kleepsud ja autodega kleepsud. kleepisime siis pojaga kleepsud lõbusasti pottidele, ning nüüd ongi pott lemmikmänguasi, mida külalistele kohe näidatakse. siis on meil see käimine potil ka lõbusam. tõesti meil toimis hästi see süsteem:). nüüd küsib juba ise (1.9 )