laupäev, 18. august 2007

Meie tegemised siin kandis


Tegemised on siis sellised, et meie pisipònnil ònnestus haigeks jààda vahepeal.Nimelt oli ta meil palavikus mitu pàeva ja ùle nàdala oli laps nagu àra vahetatud.Nuttis nii òòsel kui pàeval, istus ainult sùles ja oli nagu imik jàlle.Me algul ei saanud muidugi aru mis vàrk on.Siis tekkis palavik ja samal aja tundsin ka , et lapsel suus selline ebameeldiv lòhn.Algul ajasin muidugi mingi sòòdud asja sùùks, aga kui see ikka hullemaks làks, siis tekkis juba mure.Kohe màrkasime ka lapse suus màdaseid punne, òigemini keele peal.Kuna meil siin perearsti pole, helistasin mingil perearstide lùhinumbril.......ja seda igaksjuhuks 2 korda, et erinevate inimeste suust arvamust kuulda.Ja asi saigi selgeks...lapsel stomatiit.Selle haiguse jaoks konkreetset ravimit polegi, vaid soovitati mingit geeli panna, mis siis tuimestab valu, et laps sùùagi saaks.See sama geel oli siis mis tavaliselt igemetele mààritakse, kui hambad tulevad.Ja palju kummelit juua anda.Tuttav soovitas ka Vàrska veega suud loputada, et see pidi vàga hàsti aitama.Haigus pidi ise àra kaduma umbes nàdalaga.Nùùd on sllest umbes nàdal mòòdas ka ja tundub, et olukord on tòesti parem.Laps oli tohutult jonnakas, mis muidugi hiljem meile kohale jòudis, kuna tal tagant ùks purihammas oli lòikumata ja tegi suurt valu.Mulle tundus muidugi algul, et tal on midagi hamba sees...liha tùkk nagu....tàitsa soe peast.....hiljem sain aru, et see on alles naha all olev hammas.Laps oli meil tàitsa nàljas mitu pàeva, ega see geel ka suurt selle valu puhul ei aidanud.Kòik lòppes siis kui see hammas lòpuks sealt vàlja puges.......ja jàlle on meil endine Isabella tagasi:)Me olime juba hullumas siin mehega..........meil pole laps mitte kunagi nii palju jonninud, kui see viimane nàdal ja see oli kohutav:S.LAPS RòòMUS, KòIK RòòMSAD:)

Ja kui endast kirjutada, siis lihtsalt seekord ei jàànud mul midagi muud ùle kui hambaarstile ennast vedada.See hammas on mul kaua kaua juba pinnuks silmas olnud, aga kuna ma kardan hambaarsti nagu tuld, siis saatsin tànu valuvaigistitele seda minekut edasi.Seekord aga enam ei saanud.Nàrv oli vàljas ja ma oleks ààrepealt àra minestanud, kui jàrsku sòòk sinna sisse làks ja selle esimese elektrilòògi sain.Uuuuuuuuhhh...jube mòeldagi.Sain tuttava abiga arsti numbri kes oli mind kohe nòus vastu vòtma.Telefonis muidugi sai mainitud, et tahan vàlja tòmmata hammast.Seal aga arst keeldus seda tegemast, kuna pidavat liiga ilus olema ja ma pidavat seda ka hiljem eluaeg kahetsema, kui vàlja tòmban.Niiet rààkis mu pehmeks:)Kàisin kolm korda ja oleks hirmust pùksi lasknud....aga tehtud sai.Tuimestusega muidugi tòmmati nàrvid vàlja, aga ausalt...polnud seal midagi nii hullu.See hirm on mul nii suur, et ma tunnen juba valu hammastes, kui hambakliinikust mòòda làhen.Loodan, et seekordne meeldiv kogemus mul seda hirmu natuke leevendab ja edaspidi ei oota kuni asi juba elu ja surma kùsimus on:D.Nùùd olen super super ònnelik, et selle asja korda sain.Juhuuuuuuu


1 kommentaar:

Monica ütles ...

Tubli oled ! Pole see hambaarast midagi nii hullu ju ;)
Bella ka tubli ! Hammas väljas ja hea olla .. kahju et kõik korraga teil tulid need hambad ja haigus ...
Varsti itaalias näeme ;)