kolmapäev, 9. mai 2007

Laps sòime?!

Eilsest on siis Bella sòime jàrjekorras.Juuni alguses antakse teada, kas saime koha vòi mitte.Ma olen àrevil, sest siiamaani pole temast pàevagi eemal olnud.Mòelda, et sinna jààb ta terveks pàevaks on raske, aga isiklikult tundub òige.Kuna ta on seltsiv laps ja harjunud juba teiste lastega, siis loodan vàga, et tal liiga raske pole kohaneda.Ise olen kàinud sòimes(1,5 aastaselt) ja loomulikult ka lasteaias.Minu màletamist mòòda oli seal lòbus, va.uneaeg.Kuna see lasteaed on meil praktiliselt maja taga, siis nàen iga pàev neid lapsi seal òue peal kilkamas ja mulle tunduvad nad kòik rahul olevat.Arvan, et on tulnud ka mul aega jàlle tòòle minna, kuigi pole veel aimugi, mida tegema:S.Septembris oleks Bella aasta ja 10 kuune.Kuskilt raamatust lugesin, et kòige ideaalsem iga pidavat kahe aastaselt olema.Siis kohanevat nad kòige paremini.Loodan parimat.Mis mulle aga ùldse ei meeldi, on see kuumaks......mis on pàris paras matakas(348 eurot kuus).Meil pole ka mingitele soodustsustele vist loota, sest Leo teenib aastas rohkem, kui 11 500, niiet peame maksma tàis maksu.Pean omale tòesti hea tòò leidma, et mul see ùldse àra tasuks.Siiski olen seda meelt, et lapsele on hea omavanustega koos olla, òppida, màngida ja kòike muud teha, mis seal siis kavas on.Oh jah....nùùd on vàhemalt aega selle mòttega harjuda, kui ùldse saame koha muidugi.Ootame huviga juuni algust.

6 kommentaari:

Ruudi ütles ...

Ma olen ka selle poolt, et juba 1,5 aastaselt sòime.. Vòibolla hàbelikud eestimaa tibud vòivad ka 2 aastani oodata kuid kui lapsel on itaalia veri sees, siis ta on vist ka seltskondlikum ning vajab juba varem seda :)
Muuseas, minu linnas on kòige kòrgem sòime hind ùle 400 euro... Ning kuna meil on mòlemal tòòkoht olemas, siis karta on, et ega palju aelt ei saa... (pole viitsinud inpsi lehel seda arvutust teha)

AnnuMannu ütles ...

No nagu ma aru sain siis, kui pere sissetulek ulatub ùle 11 500 aastas,pole mingit alet loota.Muidugi on seal ka muid variante(handicap,lesk,pooleli olev lahutus jne.), mille puhul vòib alet saada.Meil neid "kahjuks" pole:).Ma ise arvan ka,et selline omavanuste keskel olemine on ikka hea ja lasteaed on mulle alati tundunud vajalikuna.Vòibolla ainukeseks miinuseks loen roppuste òppimise, mis sealt vàga kergelt kùlge hakkab:)

Anonüümne ütles ...

djcyigrMina jàlle arvan, et alla kolme aastast vòiks maksimum paariks tunniks pàevas teiste laste seltsi viia ja sedagi alguses koos emaga. See ùldine arvamus, et lastel omasuguste seltsis tore, ei kehti siis alla 3-aasta. Kuni sinnani laps ei màngi teistega vaid ainult jàljendab ja heal juhul màngib teise lapse kòrval. Paar tundi pàevas on paras sotsialiseerumiseks, kuid panna laps terveks pàevaks vòòrasse keskonda ja vòòraste keskele, ei ole enam sotsialiseerumine vaid on elu ja lapse elu peaks ikkagi olema kodus.
Ei loe moraali, lihtsalt avaldan arvamust. Et kui sa seda sòimekohta ei saa, siis pole hullu, làheb 3-aastaselt scuola materna'sse. No aga kui sa ikka saad selle koha, àra siis ikka kohe terveks pàevaks teda pane, paar korda nàdalas pool pàeva peaks ka sulle parajalt vabadust andma.

AnnuMannu ütles ...

Tegelikult on meil selle otsuse taga ikkagi ka majanduslikud pòhjused.Kahjuks pole kerge ùhe palgaga hakkma saada ja oleks vàga vaja teist sissetulekut.Mul ei oleks tegelikult midagi selle vastu, et lapsega 3 aastat kodus olla, sest minu jaoks on see tàielik puhkus, aga siiski peame mòtlema sellele, kuidas kòik oma arved àra maksta jne:(

Anonüümne ütles ...

Nojah, kui on vaja siis on vaja ja pole midagi teha.
Mitte, et ma hirmasti su sòimepaneku plaani nurja tahaks keerata :o), aga mòtle ka sellele, et esimene aasta on ta sul lòpuks ikka rohkem kodus kui sòimes, sest on pidevalt haige. Eriti kui paned sygisel kui làheb niiskeks ja jahedaks ning viirused hakkavad mòllama. Et ega tòòlkàimisest tule ikka suurt midagi vàlja. Peab siis olema vàga paindlik tòòandja, et kodus laseks lapsega olla. Umbes aastaga lapse immuunsysteem tugevneb ja enam nii kergelt lihtsatesse viirustesse ei jàà.

AnnuMannu ütles ...

Ega ma seda tòòkohta varema otsima ei hakkakagi, kui septembris arvatavasti.Kes teab kaua ma seda teen,vòibolla mitu kuud:S.Eks kòigepealt peab vaatama, kuidas ta ùldse nòus sinna jààma on.See kòik tundub praegu nii utoopiline, et laps sòimes ja mina tòòl ja kuna midagi kindlat pole ka, siis ma vàga veel ei paanitse.Eks ma hakkan juuni alguses seda tegama, kui peaksime koha saama.Samas ma mòtlen neile emadele, kes siin juba 4 kuuselt lapsi sòime panevad......kuidas nemad seda suudavad.Kas nemad on siis kòik halvad emad, vòi pole neil muud vòimalust.....Sellises vanuses poleks mina seda eales suutnud teha, aga nùùd ma vaatan, et ta on ikka juba nii asjalik ja tubli tùdruk, et ehk ei ole see talle suur trauma.Eks ma otsin endale vabandusi, sest polnud see kerge otsus ka mulle, aga olukord pnaeb asjad paika.